Thursday, 16 June 2016

Straitjacket

I'm on board with an extra focus that the sleeves have recently received. The wide variety of styles gives a great freedom of choice. There are puffed sleeves, bell sleeves, too long version, culotte, voluminous ones, Old English sleeves, leg-of-mutton, cut up sleeves and more. I've gone for the extra long style. To accomplish that, I've chosen to wear a men's shirt with French cuffs which I left unbuttoned to add some length. I have to admit that it is not a very practical option, but there is always a solution. When the sleeves restrict my movements or cause any problem I simply roll them up.
This type of sleeve reminds me of a straitjacket, so when I go insane just tie me up and transport me to an asylum...

..................

Jestem zwolennikiem obecnego zainteresowania różnymi kształtami i stylami rękawów. Szeroki wachlarz krojów daje niesamowitą wolność wyboru. Pośrod wielu możemy wyróżnić rękawy bufiaste, rozszerzane, wydłużone, rękawy typu culotte, obszerne, staroangielskie, zebrane w mankiet oraz rękawy z przeróżnymi wycięciami. Ja zdecydowałam się wypróbować wersję wydłużoną. W tym celu wykorzystałam męską koszulę z francuskimi mankietami, które pozostawiłam rozpięte by dodać im długości. Muszę jednak przyznać, że nie jest to zbyt wygodna opcja. Rozwiązanie jest proste: gdy rękawy ograniczają ruchy lub stanowią problem, wystarczy je ładnie podwinąć. 
Nie mogę się również powstrzymać przed pewnymi skojarzeniami. Wydłużone rękawy kojarzą mi się z kaftanem bezpieczeństwa, więc w razie mojej nagłej niepoczytalności, wystarczy związać je z tyłu i przetransportować mnie do odpowiedniej placówki...











Photos by Igor

shirt - second hand
trousers - second hand, DIY
earrings - present from my boyfriend
shoes - H&M

16 comments:

  1. Koszula wprost genialna, masz świetny, nietuzinkowy styl :)
    Pozdrawiam serdecznie, Juliet Monroe KLIK :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo dziękuję i zapraszam ponownie :D

      Delete
  2. Ej, taka koszula daje wiele możliwości - w sensie, że rękawy takie!
    Jak je puścisz swobodnie i zestawisz z czymś eleganckim na dole (jak tu), to uzyskasz efekt wielkomiejskiej elegancji.
    Jak założysz na nią sweter i wyciągniesz mankiety dołem, a buty wybierzesz ciężkie - masz grunge!

    Wersja zbluzowanych, "sfałdowanych" rękawów też jest możliwa i zawsze dobrze wygląda!

    Na pewno lepsze takie rękawy, niż nudne, dopasowane!

    Moim zdaniem godny ten zestaw zazdroszczenia ;P
    I koszula sama w sobie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak nastaną chłodniejsze dni to koniecznie wypróbuję Twoją propozycję ze swetrem i wyciągniętymi mankietami. Świetny pomysł! :D

      Delete
  3. wygladasz obłędnie. podoba mi się to zestawienie

    ReplyDelete
  4. yesss!! whole set is so in my style! love the way how you match men's shirt and this flared pants<3 so happy that you like them to:)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm so glad that you visited my blog. You're such an inspiration for me and I really appreciate your comments! Thank you and come back in the future!

      Delete
  5. Oj ze mnie też taka zwolenniczka <3. Osttanio sprawiłam sobie bardzo podobną koszulę :). Jestem tutaj pierwszy raz i z pewnością zostanę na dłużej.

    ReplyDelete
  6. kocham kocham kocham! <3 cudowny outfit! a i tak większość powie, że tu nie ma nic fajnego i masz stare spodnie i do tego za krótkie... :<
    Jestem dzisiaj wkurzona :P

    Piękny outfit! ♥


    www.thewhiteprint.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. jak ja kocham ten twój minimalizm...

    ReplyDelete
  8. Koszula nieziemska!! Perfekcyjnie i minimalistycznie!

    ReplyDelete

Thank you all for your comments. They are highly appreciated.