Tuesday, 1 March 2016

About-face

How did two furry bags come out of an old vest...
The furry vest had been purchased at the second hand for almost nothing. It had a wavy zipper that I intended to replace with a new one. In the middle of the process I've changed my conception (quite a usual situation in my case) and decided to create a clutch bag instead. I bought all the neccessary materials such as the lining, new zipper and some fusible interfacing and got to work. When I cut all the pieces, me and my all time sewing companion - my mom, realized that there is enough fabric left to create a mini version of the bag. I went with that idea and that's how those two lovely bags came into being. I always enjoy creating something out of nothing and for nearly nothing. I need to add that I have never made a bag before. What do you think of the result? Please share your thoughts in the comments.

.............

Jak ze starej kamizelki powstały dwie futrzane torebki...
Kamizelkę zakupiłam w second handzie za przysłowiowe grosze. Miała ona falujący się zamek, który wystarczyło jedynie wymienić na nowy. Jednak w trakcie przeróbki (jak się często zdarza w moim przypadku) zmieniła mi się koncepcja i postanowiłam zrobić z niej kopertówkę. Udałam się więc do pasmanterii i dokupiłam wszystkie niezbędne materiały, czyli podszewkę, nowy zamek oraz fizelinę i wzięłam się do pracy. Gdy wykroiłam poszczególne elementy, ja i moja odwieczna szyciowa asystentka - moja mama, doszłyśmy do wniosku, że został na tyle pokaźny kawałek materiału by z resztek wykonać mini wersję torebki. I tak też zrobiłam. W ten sposób powstała kopertówka i jej mniejsza koleżanka na łańcuszku. Uwielbiam tworzyć coś z niczego, a szczególnie tanim kosztem. Muszę też dodać, że to był mój pierwszy raz szycia torebki. Co sądzicie? Jak Wam się podoba rezultat?


4 comments:

  1. Replies
    1. Dzięki za komentarz i miłe słowa. Pozdrawiam serdecznie :)

      Delete
  2. Wyszło super!! CZekam na kolejne projekty!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki! Jak tylko zmajstruję coś nowego to się tu pochwalę :)

      Delete

Thank you all for your comments. They are highly appreciated.