Thursday, 12 September 2013

Botanical dimensions

Many bloggers have been wearing kind of flowery kimonos as an outer layer of their outfits. I've always liked that idea. It inspired me to create a piece of this kind for myself. I've had a dress which shape was quite similar to kimono's. It was supposed to be tied at the waist with two strips. Its shape wasn't very flattering, at least for my body shape, but the pattern was quite interesting so I've decided to alter it. I've cut the strips away and evened the sides of the front opening and, therefore, created my version of this 'trend'. 
How do you like it?

...............................................

Zawsze podobał mi się pomysł pewnego rodzaju kwiecistego 'kimona' jako wierzchniego nakrycia stylizacji, który często pojawia się na różnorodnych blogach. Zainspirowało mnie to do stworzenia czegoś podobnego dla siebie. Miałam w posiadaniu sukienkę o kroju bardzo podobnym do kimona, zawiązywaną w pasie dwoma długimi paskami. Niestety nie schlebiał on mojej sylwetce. Jednak ze względu na jej ciekawy wzór zdecydowałam się ją przerobić. Poprzez odcięcie pasków i wyrównanie przodów udało mi się uzyskać efekt kimonowego trendu. 
Jak Wam się podoba?





 



Kimono - India shop+DIY
Top - H&M
Shorts - present from my aunt
Earrings - DIY
Necklace - India shop 
Ring - Vintage, present


2 comments:

Thank you all for your comments. They are highly appreciated.